Selasa, 09 November 2010

Oh Won Bin on FT Island, his decision to leave, and his solo career


Two years after his departure from rock group FT Island, former member Oh Won Bin finally revealed his feelings about the group through a recent interview with Osen.
He said, “My departure from FT Island was something I’ve been thinking about for a very long time. Ever since our second album, I’ve always thought about trying different genres of music and began discussing it with the other members. They supported me a lot even after my exit. It was definitely not a hasty decision, and it was thoroughly discussed with both the members and the agency.”
Regarding the various rumors that began circulating after his leave, he explained, “I thought that no matter what I said, fans wouldn’t have believed me anyway. It was better to just stay quiet. Now that time has passed, however, I think I can explain myself a bit. I want to emphasize that it’s a decision I made after a lot of thought. I’m still close with my former bandmates.”
He continued, “I thought that if I left, everything would change. I thought I’d lose everything I worked for in my career as a musician. Even so, I still wanted to try something new. For the past two years, I’ve studied hard in college and practiced a lot in singing and rapping. With this comeback, my goal is to show everyone my potential as a singer.”
Oh Won Bin is scheduled to release his single, “I Love You and I Love You“, on November 11th and will be making his comeback on KBS’s “Music Bank.”
Source + Photos: Osen via Nate
via: allkpop

*trans ngaco::*

Dua tahun setelah keberangkatannya dari grup rock FT Island, mantan anggota Oh Won Bin akhirnya mengungkapkan perasaannya tentang grup melalui wawancara dengan Osen.
Dia berkata, "keberangkatan saya dari FT Island adalah sesuatu yang saya sudah berpikir tentang untuk waktu yang sangat lama. Sejak album kedua kami, saya selalu berpikir tentang mencoba genre musik yang berbeda dan mulai mendiskusikan dengan anggota lain. Mereka mendukung saya banyak bahkan setelah keluar saya. Ini jelas bukan keputusan yang tergesa-gesa, dan itu benar-benar dibahas dengan kedua anggota dan agensi. "
Mengenai berbagai rumor mulai beredar setelah pergi, ia menjelaskan, "Saya pikir bahwa apa pun yang saya katakan, fans tidak akan percaya padaku. Itu lebih baik untuk hanya diam saja. Sekarang waktu telah berlalu, Namun, saya pikir saya bisa menjelaskan diri sedikit. Saya ingin menekankan bahwa itu keputusan yang saya buat setelah banyak pemikiran. Aku masih dekat dengan bandmates mantan saya. "
Ia melanjutkan, "Saya berpikir bahwa jika aku pergi, semuanya akan berubah. Saya pikir saya akan kehilangan semua yang saya bekerja dalam karir saya sebagai seorang musisi. Meskipun demikian, saya masih ingin mencoba sesuatu yang baru. Selama dua tahun terakhir, saya telah belajar keras di perguruan tinggi dan banyak dipraktekkan dalam menyanyi dan rap. Dengan comeback ini, tujuan saya adalah untuk menunjukkan kepada semua orang potensi saya sebagai penyanyi. "
Oh Won Bin dijadwalkan untuk merilis single, "
I Love You and I Love You", pada tanggal 11 November dan akan membuat kembalinya ia di KBS's "Music Bank."
Sumber Foto: Osen melalui Nate

Tidak ada komentar:

Posting Komentar

Read First and please respect

Arsip Blog

LIZLEMAGAZINE